Jag skulle behöva ta bort cookies i mitt program men kan inte komma på hur jag ska göra. Jag skulle vara mycket tacksam för hjälp Det är inte mina cookies utan de man får när man surfar på olika sidor som jag vill ta bort. samma funktion som om man väljer ta bort cookies i verktygsmenyn i explorer. Jaha... det var det jag hade för mig att det fanns i någon av systemklasserna men jag får inte rätt på hur jag ska skriva för att få till det I IO har du Dicrecotry klassen, men den kan du göra en massa roliga saker. Ta en titt på lite saker under IO det kan vara bra o kunna. Kim,Ta bort cookies
Sv: Ta bort cookies
Hum, om du har rättigheter så kan du ju alltid rensa mappen via IO klasserna.
Du kan nog komma åt IEs lilla API för detta oxå, men det blir bökigare.
Mvh JohanSv: Ta bort cookies
Mvh JohanSv: Ta bort cookies
Kan tillägga på Johans svar att du hittar cookie katalogen genom att använda följande kod.
[C#]
string path = Environment.GetFolderPath(Environment.SpecialFolder.Cookies);
[VB.NET]
Dim path As String = Environment.GetFolderPath(Environment.SpecialFolder.Cookies)
Jag har inte testat men det kan vara så att det inte funkar att ta bort allt i den katalogen då <b>index.dat</b> är en systemfel. Du skulle kunna använda <b>GetFiles</b> metoden på <b>Directory</b> klassen för att bara tabort <b>*.txt</b> filer.
[C#]
string path = Environment.GetFolderPath(Environment.SpecialFolder.Cookies);
string[] cookies = Directory.GetFiles(path, "*.txt");
foreach(string cookie in cookies)
File.Delete(path + @"\" + cookie);
[VB.NET]
Dim path As String = Environment.GetFolderPath(Environment.SpecialFolder.Cookies)
Dim cookies() As String = Directory.GetFiles(path, "*.txt")
Dim cookie As String
For Each cookie In cookies
File.Delete(path & "\" & cookie)
Next
<b>PS.</b> Koden är helt otestad då jag inte har tillgång till .NET Framework för tillfäller och du exekverar givetvis den på egenrisk. Kan inte iheller garantera att det inte finns några syntaxfel då
det är skrivit i hast.
//Andreas