Hej! Jag måste bara tipsa om ett program som heter Reflector(http://www.aisto.com/roeder/dotnet/) Det programmet tillåter dig att titta på .net källkod i kompilerade filer. Väldigt användbart till sådant här. T.ex. kolla på treeviewen och kolla attributen. Något/några utav attributen pekar på klasser som innehåller designers och liknande för treeviewen. Sedan kollar du på källkoden för de här designerssakerna etc. etc. Jag ska kolla på programmet och se om det kan hjälpa lite =) Plutten, Jag har märkt det Andreas ;) Ja; du kan använda ett program som heter obfuscator (ursäkta felstavning) som gör koden innuti oläslig med jobbiga namn på saker + en massa omstrukturering av koden Men det skyddar ju inte mot att någon kikar i koden, gör det bara jobbigare men eftersom program kan läsa koden kan en programmerare göra samma sak ;) Nja, snarare att den stoppar in lite extra goto som gör det väldigt knepigt att förstå hur saker hänger ihop. Möjligtvis en marginell prestandaförlust. Inte stoppas det in extra hopp som skulle kunna påverka prestandan i en applikation. Det skulle vara förödande om ett sådant hopp inträffade i en kritiskpunkt i en applikation, t.ex i en flertrådad applikation där det pågår en tävling om att få tillgång till en delad resurs. Onkelborg har rätt , kör du en obfuscator med workflow obfuscation så är det precis det som händer.. lägg på en egen designer på din kontroll. Tack för alla förslag, jag ska försöka få det att fungera =)Redigera egen UserControl grafiskt i Designtime
Är det någon som vet hur man ska göra för att tillåta egna kontroller att redigeras grafiskt under designtime?
Ungefär som Tabbed Control tillåter att bläddra mellan tillgängliga sidor, ListView tillåter att ändra storleken på Columns och TreeView tillåter att öppna och stänga noder...
Allt detta under designtime som att det skulle vara runtime...
Någon?
Jag ritar själv all grafik och skulle vilja veta hur man skulle kunna flytta runt objekt och annat i designtime grafiskt...
Mvh,
ThomasSv: Redigera egen UserControl grafiskt i Designtime
Gör ett försök med det först så kommer du långt ;)Sv: Redigera egen UserControl grafiskt i Designtime
Tack för tipset!
Någon som vet hur det är?
Mvh,
Reflector eller/och Anakrino är ett måste vid all .net utveckling =)Sv: Redigera egen UserControl grafiskt i Designtime
Otroligt vad man kan ta fram!
Men tänk vad otroligt osäkert det är att släppa kod!
Går det över huvudtaget att skydda sin kod?!
Mvh,
Sv: Redigera egen UserControl grafiskt i Designtime
Blir inte prestandan lidande om koden ska ändras och omstruktureras?
Mvh,
Det där med att en dator ska läsa och en människa: Datorn vill inte förstå hur saker fungerar, bara göra exakt det som står. En människa vill med än det, de vill förstå också. Det är då det blir jobbigt där klasserna heter t.ex. a, b, c etc. och funktionerna i dem heter a, b, c och är överlagrade som bara den etc. etc.Sv: Redigera egen UserControl grafiskt i Designtime
Sv: Redigera egen UserControl grafiskt i Designtime
i dotfuscator går det ställa hur jävlig den vill att koden ska bli..
(det går att styra på metodnivå så det är inget som säger att hela appen ska bli konstig)
//RogerSv: Redigera egen UserControl grafiskt i Designtime
och overrida sedan "hittest" metoden i designern , om den returnerar "true" på en pixel koord så skickas designtime klick osv vidare till kontrollen.
returnerar den false så selectas bara kontrollen i designtime.
//RogerSv: Redigera egen UserControl grafiskt i Designtime
Sätter tråden till löst, tror nog att jag kan få det att fungera så småningom...
Mvh,
Thomas