HEJ! Ja, det kan man. Man kan göra mycket med en DataGrid, det är en väldigt komplicerad kontroll. Kan man göra samma saker i Windows-form som i en Web-form med en datagrid. Alexander, Och det längre svaret: Om jag inte tar helt fel så finns det datagrids som stödjer sådant; men de kostar i regel $$$.Datagrids rad med knapp eller listbox
Undrar om man kan göra så att en kolumn är en knapp, listbox eller något annat än vanlig text.
/AlexanderSv: Datagrids rad med knapp eller listbox
4GuysFromRolla.com har en artikelserie i 16 delar som går igenom det mesta du kan använda en DataGrid för.
De olika kolumnerna man kan använda brukar beskrivas i de flesta nybörjarböcker för Asp.Net så med tanke på din fråga rekommenderar jag att du införskaffar en bra bok. Själv rekommenderar jag ASP.NET Unleashed 2nd Ed. av Stephen Walther.
Kör även igenom de tutorials som finns på www.asp.netSv: Datagrids rad med knapp eller listbox
Sv: Datagrids rad med knapp eller listbox
Det korta svaret är nej. Mycket är det samma men det finns olikheter mellan dem. För en bra FAQ om WinForms så ta dig en titt på http://www.syncfusion.com/FAQ/WinForms/Sv: Datagrids rad med knapp eller listbox
En variant är om man har tid och vilja är att man skriver en enkel listview med stöd för sådant. Ganska mycket är ju trots allt redan inbyggt; även om det kanske inte blir världens snyggastse och mest effektiva kod...