Hej, Ballou har funktioner för att skicka SMS... är inte bestämt än.... antingen att någon ringer in alltså att någon tar emot eller att man skickar sms in med lägenhetsnummer eller liknande Ok, men det borde vara bestämt tycker jag...Meddelande system
Har fått en förfråga att göra ett meddelande system till ett litet bostadsföretag.
Meningen är att det aoutomatisk när en felanmälanm kommer in skall skickas ut ett sms till en fastighetsskötare så att den får reda på att det är ett fel i en viss lägenhet.. dessa sms blir sedan som arbetsordrar åt fastighets skötaren.
Eftersom jag inte gjort något liknande förrut så undrar jag vad man behöver. iform av mjuk- och hårdvara för att kunna göra en sån lösning möjlig.
Har läst lite om sms här innan och vad jag har förstått så är det bara vissa som har rättigheter att skicka. och man måste hyra in sig hos dom för att skicka?
Varför inlägget är under vb.net? skall skriva programmet i vb.net.Sv: Meddelande system
Hur kommer felanmälan in?
Är det genom ASP.NET eller är det någon som kommer att sitta och validera felanmälan?
Mvh,
ThomasSv: Meddelande system
Sv: Meddelande system
Man måste ju ha någon slags koll så folk inte för skojs skull felanmäler...
Men för att skicka SMS kan man använda Ballou om man inte hör sig för med mobiloperatörer själv...
Tror även man kan ringa upp en SMS central, skicka sitt meddelande (SMS kodat) och sen bara lägga på men har aldrig testat det själv...
Kräver modem då och ett program, går inte med ASP.NET då, i alla fall inte på ett enkelt sätt...
Mvh,
Thomas