Jag har en treeview och när jag klickar på en Node så gör jag detta. Här får jag ut namnet på Noden. Men kan jag fylla Noden med mer än bara namnet. Jag skulle vilja ha ett ID med också. Gessle, Gessle, Om du vill lagra mer information. Kan du skapa en class som ärver TreeNode. På så sätt kan su lägga till hur mycket information du vill i varje node.TreeNode
//så här gör jag en TreeNode
<code>
TreeNode tnchild = new TreeNode(dr["Name"].ToString());
//har länk till en bild och ett ID som jag också skulle vilja få med här. Men hur?
</code>
<code>
private void treeView_AfterSelect(object sender, System.Windows.Forms.TreeViewEventArgs e)
{
TreeNode node = treeView.SelectedNode;
MessageBox.Show("AfterSelect:" + node.ToString());//from tree
}
</code>Sv: TreeNode
Umm lite luddigt skrivet det där, men om du vill lagra lite mer information i din treenode så kan du stoppa in saker i <b>Tag</b> propertyn på noden.. här kan du stoppa in precis vad du vill och använda det senare, typ som metadata till noden. Det du stoppar där i renderas (ritas ut) inte i kontrollen... något sånt du menade ?Sv: TreeNode
Så var det det här om att makera trådar som lösta när fråga + svar finns ;)
Bra att det löste sig.. i <b>Tag</b> kan du stoppa in riktig komplexa saker som en struct eller en klass..bara du typkonverterar när du läser ut eftersom <b>Tag</b> använder sig av <b>object</b>.
<b>Edit: </b> Hmm var nog bara cache-funktionen som spökade (igen) .. sowwy =)Sv: TreeNode