Jag har med <Imports System> i ett windowsformulär, ska det då inte räcka att skriva ... Du importerar ju just System, dvs. alla <b>klasser</b> som ligger i System.*, men inte alla andra namespace. För att använda Application.DoEvents rakt av så måste du göra en import på System.Windows.Forms. Eller så lägger du till en referens till Microsoft.VisualBasic.Vad-det-nu-är och sedan importerar det där namespacet överallt. hehe ... du är med överallt ...... schysst att du tar dej tid ..... namespaces har inget med arv att göra..Scope i .NET
<DoEvents()>
jag måste skriva ...
<System.Windows.Forms.Application.DoEvents()>
... för att få det att funka
kan nån förklara varför !?Sv: Scope i .NET
Obs, det vettigaste är om du kör variant ett eller två (dvs. antingen "System.Windows.Forms.Application.DoEvents()" eller imports och Application.DoEvents()) pga. dels snyggare kod, snabbare och enklare att översätta till t.ex. c#Sv: Scope i .NET
Så arvet <Inherits System.Windows.Forms.Form> räcker inte vilket jag x-så har med i form-classen ?Sv: Scope i .NET
det enda ett using/imports statement gör är att det talarom för kompilatorn att den ska kolla i dessa namespaces om det är så att den hittar något den inte känner igen.
det påverkar inte heller den kompilerade koden på något sätt.
//Roger