Objektbiblioteket för Word 2003 heter "Microsoft Word 11.0 Object Library", tian hör ihop med word 2000. Ok tack för det. - var får man tag i 11.0 ? Anders, Om du har Word 2003 installerat på din dator men ändå inte hittar den bland referenserna så kan du leta i den mapp där winword.exe ligger. Jag har bara Word 2000 och 2002, för 2000 heter filen Msword9.olb och för 2002 heter den Msword.olb, så något liknande bör den heta för 2003 också. Den heter Msword.old med och ligger i OFFICE11 Ok tack för det, men jag får ett fel när jag laddar referensenWord referens
Jag drar igång Word från .net med följande kod. Det fungerar utmärkt mot Office XP, men fungerar inte alls mot Office 2003. Jag har satt en referens till Word som heter "Microsoft Word 10.0 Object Library". Varför fungerar det icke ?
mvh // Anders
Dim WordApp As Word.ApplicationClass
WordApp = CreateObject("Word.Application")
WordApp.Documents.Open(strFilNamn)
WordApp.Visible = True
osv...Sv: Word referens
Sv: Word referens
Jag hittar bara 10.0 ibland referenserna.
mvh // AndersSv: Word referens
Släng ett öga på http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dv_wrcore/html/wrrefofficeprimaryinteropassemblies.asp :-DSv: Word referens
Sv: Word referens
Tack för hjälpen, hoppas det kommer att funka nu!
mvh // AndersSv: Word referens
" A reference to 'Microsoft Word 11.0 Object library' could not be loaded. Converting the type library to a .net assembly failed."
Kan detta bero på att jag inte har Office 2003 på min PC ?
// Anders