Får du inget felmeddelande? Kan man utgå ifrån att ditt tidigare inlägg om Word löste sig? Om du är klar med den tråden så markera den som löst, alternativt stängt om du inte fick ett svar på din fråga som du ställde i början. Hej, nej det löste sig inte, därför har jag inte markerat den som löst. Får du blåskärm när det kraschar, eller något roligare felmeddelande? Verkar inte som om han vill svara...jag frågade för 3 dagar sen... Väldigt roligt det fungerar nu när jag ska återskapa felmeddelandet... Har du gjort exakt samma som tidigare? Kanske Word redan var öppen utifrån och ett visst dokument var öppet redan utifrån. Hej Jenny, Sök och Ersätt i Word från .net
Jag försöker söka och ersätta text i word med .net, men det fungerar inte, utan det kraschar på kodraden .Text = searchText
Kan jag skriva annorlunda för att få det att funka, koden fungerar från vba (utan WordApp deklarerat)
mvh // Anders
Dim strFilNamn = "C:\Test1.doc"
Dim strMallFil = "C:\Test.doc"
Dim WordApp As Word.ApplicationClass
Dim searchText As String = "Text 1"
Dim replacementText As String = "Text 2"
WordApp = CreateObject("Word.Application")
WordApp.Visible = True
WordApp.Documents.Add(strMallFil)
With WordApp.Selection.Find
.Text = searchText
.Replacement.Text = replacementText
End With
WordApp.Selection.Find.Execute(Replace:=2)
WordApp.ActiveDocument.SaveAs(strFilNamn)
WordApp = NothingSv: Sök och Ersätt i Word från .net
Om du inte får något felmeddelande är det bra att skriva att det kraschar utan felmeddelande och om du får felmeddelande är det alltid bra att skriva vilket felmeddelande du får. Båda fallen underlättar en hel del för oss för att kunna hjälpa dig.Sv: Sök och Ersätt i Word från .net
Mvh,Sv: Sök och Ersätt i Word från .net
mvh // AndersSv: Sök och Ersätt i Word från .net
OlaSv: Sök och Ersätt i Word från .net
Sv: Sök och Ersätt i Word från .net
Jodå svara vill jag nog, men det är på de här viset att jag inte har tillgång till .net hemma och kan därför inte återskapa felet förrän jag är på jobbet, väl där ska jag köra programmet igen och skriva av felmeddelanet.. Hoppas att ni är lika på hugget och vill svara då. Tack på förhand och mvh // AndersSv: Sök och Ersätt i Word från .net
mvh // Anders Sv: Sök och Ersätt i Word från .net
Kanske hade din kod redan öppnat dokumentet och inte stängt ner korrekt...
Du kommer med ganska stor säkerhet att hamna i samma läge igen så småningom om det är fixat utan att du ändrat något. Eller så var det bara lite strul med operativsystemet som fixades efter en omstart.Sv: Sök och Ersätt i Word från .net
Du är pricksäker i din problemförklaring, felet berodde med största sannolikhet på något av det. Vi får se om det uppträder igen. Det har gått klockrent nu.
mvh // Anders