Jag har en WinForms app (VB.NET) där jag utför vissa saker. Mellan de sakerna så skriver jag en rad i en Label för att visa status. Men inget visas förrän allt är utfört. Testa att lägga in en: För att spara lite på processorn kan man annars nöja sig med en Labeln.Refresh() som invaliderar hela kontrollen och sedan ritar ut allt som är invaliderat (viket då är hela kontrollen.) Tack, provar det också. Annars skulle jag nog slänga skiten i en egen tråd istället ;) Eller så kan man lägga in en StatusBar. Den autorefreshas på ett snyggt sätt, då slipper du trådar och DoEvents.Visa text i Label efter hand
Jag vill alltså att raderna i Labeln skall dyka upp en efter en. Nån som vet hur man gör?Sv: Visa text i Label efter hand
Application.DoEvents()
mellan sakerna. Grejen är den att formuläret ritar nog inte om sig förrän allt har exekverat klart. Med DoEvents så kan du se till att den ritar om sig (eller kör sina events)
(Application finns i System.Windows.Forms)Sv: Visa text i Label efter hand
Sv: Visa text i Label efter hand
Som det ser ut just nu så tar själva händelseförloppen (labeltext, doevent, funktion, klar) inte ens en sekund så det kanske inte sparar så mycket.Sv: Visa text i Label efter hand
Sv: Visa text i Label efter hand
/micke