HEJ! nånting i stil med [Lägga in en text i en bild som skickas upp...?] TACKAR FÖR HJÄLPEN! DET FUNKADE FINT! Glöm bara inte att göra en dispose på Graphics objektet; kan annars resultera i att servern får minnesproblem (under förutsättningen att du har ett stort ram-minne som inte behöver göra garbage collection; behövs det så körs dispose ändå, men på t.ex. en server är det kanske inte helt omöjligt att det problem.) <b>Graphics representerar ett context i windows (bitmappar är också saker i windows; glöm inte bort dispose på dem heller</b> Ah ;)Skriva på System.Drawing.Bitmap
Har nu kört fast igen...
Jag skall läsa in jpg bild, skriva ut datum och spara.
Men hur skriver jag på en bild...
/Alexander
<code>
'Ladda bild.
Dim I As System.Drawing.Bitmap
I = New System.Drawing.Bitmap("1.jpg")
'Lägga till text.
HJÄRNDÖD
'Spara bild.
I.Save("2.jpg")
</code>Sv: Skriva på System.Drawing.Bitmap
fast du får kanske göra DrawString iställetSv: Skriva på System.Drawing.Bitmap
Provade också leta bland tidigare inlägg men hittade inget...
/AlexanderSv: Skriva på System.Drawing.Bitmap
Graphics representerar ett context i windows (bitmappar är också saker i windows; glöm inte bort dispose på dem heller)Sv: Skriva på System.Drawing.Bitmap
nja.
det är inte _helt_ sant , gdi+ är helt fristående från native gdi.
och bitmappar och dyligt lagras i minnet men inte som en native gdi resurs.
det är först när man ska blita en gdi+ sak till skärmen som det skapas en native gdi bitmap.
... men man ska ju fortfarande anropa dispose som Onkelborg säger , men man behöver inte vara rädd att serven ska få slut på gdi resurser och stendö
//RogerSv: Skriva på System.Drawing.Bitmap
Jag hade fattat det som att gdi+ var en blandning av något nytt och det gamla gdi :)