Har lite strul att få till debugginställningen i mitt vb.net project ... Kan du visa lite kod + felmess? Har aldrig upplevt det där problemet; möjligtvis ett liknande som uppträder om man kör med invoke med windows messages och att den då pekar på raden där man kör invoke .. VS.net 2003 Debug->Exceptions->When the exception is throw -> Break into the debugger. Testa detta, kan hjälpa.. Det där har ju nackdelar; t.ex. kommer den att bryta å förstöra även om man har satt en try..catch för att fånga ev. förväntade fel? Därför använder man <i>Debug -> Exceptions -> Break When My Code Does Not Handle An Exception</i> istället =) Faktum är att jag använder Johans förslag med Andreas alternativ redan men får ändock felmeddelande som direkt hoppar tebax till den ursprungliga anropskoden för formuläret ... showdialog. Inte löst men stänger denna ändock då inga fler förslag inkommit .. Inställning av Debugg ......
Har ett form som jag öppnar med ShowDialog ... när fel uppstår visas anropet till formuläret och inte stället där felet uppstår ...... hur får man till debuggern så den stannar på felaktig rad ?
Har ingen lust att lägga in Try överallt ! :oISv: Inställning av Debugg ......
Sv: Inställning av Debugg ......
/JohanSv: Inställning av Debugg ......
Nu löser jag ju felen ändå då viss information om felets art bifogas ..... i senaste falllet ett konverteringsfel från Uint16 till Int16 ... har dock för mej att denna typ av fel brukar stoppas vid själva felet i koden om inte Try hanterar detta ....Sv: Inställning av Debugg ......