Hej, saknar kunskap om outlook-objektet och undrar om någon har en funktion liggandes för att iterera och drilla sig ner i alla mappar i en public folders. LoveLetter viruset gjorde väl ungefär det, om jag inte minns helt fel. Den loopade igenom alla adresser i public address book. Kolla om du hittar det, så får du en starthjälp. Jag skall inte loopa adresser, jag skall lopa foldrar och därefter läsa ett gäng kalendrar och plocka ut det datat som finns där. Att loopa mail i inboxen är inga problem, men när objekten är av olika slag- då känns det lite klurigare. Pelle,iterera hela outlook -public folders
Har även försök dra mig till minnes för på TechEd i Barcelona förra året visades en komplett version av Outlook helt skriven i .net och skall finnas att få tag på - nån som sett något liknande?Sv: iterera hela outlook -public folders
/mickeSv: iterera hela outlook -public folders
Sv: iterera hela outlook -public folders
På www.cdolive.com finns det mycket exempel. Kanske inte för just .NET men för dig som har VB bakgrund skall det inte vara några problem att förstå konceptet och föra över det till VB.NET syntax.