Hej. Vad är det för brandvägg som används? Oftast finns funkionalitet i brandväggen som "tolkar" ftp-protokollet och bara tillåter "rätt" trafik, alla portar behöver inte öppnas alltså. Jag har även sett brandväggar som klarar av att konvertera mellan aktiv och passiv FTP för att komma runt detta problem.Begränsa portar vid passive ftp.
Tänkte höra om ngn har förslag eller lösning på mitt lilla problem.
Jag har byggt en applikation som innehåller en ftpserver baserad på Mabry ftpserver/.NET. Det har givetvis visat sig att vi blir tvugna att köra ftpklienterna som skall ansluta till denna, i passive mode pga brandväggar. Nu är dock problemet att kunden som ska köra applikationen inte är så road av att öppna upp alla portar över 1024 på sin server för inkommande passiva överföringar. Ftpserverkomponenten verkar inte ha några properties för att begränsa vilka portar som skall användas.
Någon som råkat ut för något liknande problem tidigare och hittat en lösning, kan man lyckas implementera en portbegränsning själv eller går det att lösa med brandväggen eller liknande...
MVH
MattiasSv: Begränsa portar vid passive ftp.
/Johan