Hej, jag är nybörjare på vb.net, Visst, hjälper dig gärna. Visa bara den kod du har än så länge så korrigerar vi den sen :) sorry, förstår inte. Jag är helt ny på detta, försöker att lära mig. I vb6 var det lättare att göra kopplingarna och få det som man ville. så om du kan visa med kod och förklarande text, så är jag tacksam. Du hämtar namnen från databasen till en combobox. Det fungerar väl? I comboboxen kan du sätta både ett text-värde och ett value-värde. I comboboxen kan du väl sätta AutoPostBack="True"? I så fall gör du bara det. I din Page_Load sätter du Hans ger dig goda råd, men du bör inte använda dig av <b>Page.IsPostBack</b> i <b>Page_Load</b> för att avgöra om något valts i din combobox. Anledningen till detta är bla. att postback kan genereras av fler anledningar än av din combobox och du vill bara hämta informatiom om det är just din combobox som ändrats. men jag har en accessdatabas som jag är kopplad mot, och det jag vill är att när jag väljer i comboboxen så ska mina värden som tillhör visas i två textboxar, jag har gjort så här Det spelar ingen roll vilken databas du hämtar från, principen är densamma som ovan. Ta bort den ena textboxen bara eftersom du bara ville ha två. hur menar du, i comboboxen väljer det namn jag vill ha, i txtbox1 skrivs telnr och i txtbox2 skrivs mailadress, och det är så jag vill ha det, så var någonstans är det jag gör fel??? Nu ska vi se så jag har tungan rätt i mun jag har fattat så långt att jag gör en sub och sedan ska jag få den att visa sig när jag markerar namnet i comboboxen ska jag göra en if-sats eller något för att den ska visa enbart värdena då eller vad och isåfall var någonstans i koden gör jag detta, har provat olika sätt ett bra tag innan jag började fråga här.koppling databas vb.net