Använder sen flera år tillbaka Tobit som faxserver i vårat system. Flyttar tråden till .Net forumet istället då det hör mer hemma där. Under tiden som ingen replikerat har jag insett att .net skickas sidan som en grafisk bild till skrivaren vilket gör att commandot i huvet inte känns igen.Strul att fånga commandon vid utskrift ....
Nu när jag migrerat över till VB.Net från VB6 uppstår ett problem ...
I sammband med utskrift mot FaxPrintern så lägger jag alltid med ett kommando med faxnummret överst i huvudet på dokumentet .... ungefär såhär "@@NUMBER 12345".
När jag gör denna utskrift från .NET så känner inte serven av kommandot, gör jag samma utskrift från tex. word så funkar det. Samma typsnitt och storlek används.
Nu är frågan .. kan man skriva ut text på annat sätt än DrawString som gör texten läsbar eller vad ska man göra för att lösa detta ?Sv: Strul att fånga commandon vid utskrift ....
Mvh JohanSv:Strul att fånga commandon vid utskrift ....
Tyvärr enl. MS så kan man inte blanda både "plain" text och grafiskform när man skickar till skrivare utan man måste välje ett av dom två.
Så jag kommer nog att släppa detta å lösa det med en annan applikation ... suck.
En sak har jag inset med .Net, många saker som var enkla i VB6 är numera rent av jävligt svårt !