Med följande kommando kan jag simulera entertryckning: Antingen får du använda API för att förflytta fokus, eller hooka till det andra programmet. En annan variant är att använda kommandot .Focus och Tab-kommandot för att peka dig rätt men det är trixigt. Vart hittar jag källkoden till det programmet då?? Det står där vart det ska finnas , men man hittar ju inte källkoden där.. Se Programarkivet:Automatisk inloggning med ADSLSimulera Enter tryckning i annan process
System.Windows.Forms.SendKeys.Send(Chr(13))
Men hur jag jag för att simulera den i just en specifik process och inte bara i det program som är aktivt för tillfället?? Tex. simulera en entertryckning i NOTEPAD.EXE från mitt VB-programm?Sv: Simulera Enter tryckning i annan process
Programmet för automatisk inloggning med ADSL i programarkivet gör så, du kanske kan ladda hem det och se om du får några tips därifrån.Sv:Simulera Enter tryckning i annan process
Sv: Simulera Enter tryckning i annan process
Du hade kunnat söka på ADSL och valt programarkiv så hade du hittat det snabbt. Källkoden får du tag på om du klickar på filnamnet uppe till höger.