När jag uppdaterar DataGriden mha DataAdapterns Fill() (via DataSet och DataView) får jag timglas-ikon på muspekaren. Hur kan jag förhindra detta? Om det är segt beror det mer sannolikt på att du inte har indexerat de kolumner som du villkorar på. Det är inte speciellt segt, det är bara att jag inte vill att musikonen skall "fladdra" dvs byta till timglas under laddning/refresh av gridinnehållet. vid eventets start anger du att din Cursor ska vara en Pil och vid slutet av eventet sätter du tillbaka det hela till Default. Me.Cursor = System.Windows.Forms.Cursors.WaitCursorFå bort timglas vid laddning av DataGrid
Någon som vet hur prestandan är för OdbcDataAdapterns Fill() när det gäller att refresha data i dataset, från db? Problemet är snarare långsam CPU än storleken på dataurvalet.
/MarkusSv: Få bort timglas vid laddning av DataGrid
Det är inget fel på Fill()-metoden. Den använder internt en datareader och läser så snabbt det går från databasen.Sv:Få bort timglas vid laddning av DataGrid
MarkusSv: Få bort timglas vid laddning av DataGrid
Jag minns inte i huvudet hur man gör det men det är synnerligen simpelt. Leta i hjälpen om cursor eller Arrow.
//Mikael SandSv:Få bort timglas vid laddning av DataGrid
Me.Cursor = System.Windows.Forms.Cursors.Default
Om det sedan funkar att sätta om cursor vid laddningen vet jag inte, enligt din beskrivning verkar det ska i bakomliggande kod, då kan du ju sätta vilken cursor du vill, det kommer ändå inte att funka.
/Stefan