Hej, Fånga eventet RowChanged på tabellen och tvinga fram en uppdatering genom det?? Problemet är att när jag hoppar till nästa rad och får RowChanged eventet så har inte tabellen uppdaterats. Rows.Count =0 fortfarande. En enkelt sätt att tvinga en uppdatering av tabellen är var jag söker. Får väl se till att det alltid finns tomma rader på slutet i DataTable:n, men skulle helst vilja slippa det.Uppdatering av underliggande DataTable i en Datagrid
Har problem med att när man editerar i Datagriden och skapar en ny rad så skapas inte motsvarande rad i den underliggande DataTable:n på samma gång utan först när man börjar editera enny rad.
Försökte att göra mina beräkningar direkt i gridden i stället och sedan uppdatera gridden. Det går för det mesta bra men ibland så tappar man syncen mellan Datagridden och Datatablen och jag får meddelandet "The ListManager's position must be equal to rowNum".
Jag kan säkert fixa det på något sätt men nu undrar jag, finns det något enkelt sätt att från programmet "tvinga fram" en uppdatering av DataGridens DataTable
mvh,
Sven Olof Sv: Uppdatering av underliggande DataTable i en Datagrid
//Mikael SandSv:Uppdatering av underliggande DataTable i en Datagrid