Hittar den faktistk inte. Sitter på visual Studio 2002 om det kan var till hjälp... Ett annat sätt är att göra såhär (C#-kod): Det är visual basic .net, står uppe till höger.... Jo, jag vet att det gällde VB.NET, men eftersom jag enbart har koden i C# och är för lat för att skriva om tyckte jag det var bättre än ingenting... Om du vill ha hjälp med konvertering kan du kolla här: http://www.kamalpatel.net/ConvertCSharp2VB.aspx. hur gör man i så fall? finns det något sätt att installera den komponenten? Nej, antingen får du skriva en egen, hitta en på nätet eller uppgradera till 2003 Räcker det med att jag uppgraderar .-net fremworlk eller måste jag installera VS 2003? Du måste nog ha vs 2003, jag tror inte att du kan köra 1.1 i vs 2002 utan att du mixtrar en del... varför är det så? Tja, annars hade väl Microsoft haft svårt att sälja sin nya version av vs.net 2003... nej, jag vet inte men det finns säkert nån bra förklaring (eller inte). Jag vet att JBuilder gör samma sak, dvs du kan bara koda till vissa versioner av Java, fråga mig inte varför men de vill väl sälja nya licenser ;-)Sv:Välj mapp dialogruta
Sv: Välj mapp dialogruta
System.Windows.Forms.FolderBrowserDialog fDlg = new FolderBrowserDialog();
fDlg.SelectedPath = Settings.SettingsPath;
fDlg.Description = "Välj mapp!";
if (fDlg.ShowDialog() == DialogResult.OK)
{
MessageBox.Show("Vald mapp: " + fDlg.SelectedPath + "\\");
}
/Johan
Sv:Välj mapp dialogruta
+ den säger att den inte är defenierad...Sv: Välj mapp dialogruta
/JohanSv: Välj mapp dialogruta
Svara
VS är väl egentligen bar ett grafiskt gärnssnitt för att koda. Klasserna och dyl ligger ju i ramverket. Det borde ju läsas in vid uppstart av VS, och därmed inte vara några problem?Sv: Välj mapp dialogruta