Hejsan... Ta vilken ip-nummerssida som helst, t.ex. whatsmyip.com. Där kan du plocka ut ditt ip-nummer. Du skämtar grabben, IP nummret hittar jag via min routeradmin och via vilket interface som helst.. 1) Du lär inte få en privat ip av att du sitter bakom en switch Vad menar du att jag inte kan få fram ett privat IP nummer, alltså det jag fick fram var ju 192.168.0.3 vad kallar du det? Det svar du fick nu var mer eller mindre identiskt med det svar jag gav dig. Men Oskar, att jag skulle ta vilken nummersida som helst skrev du, du gav mig aldrig någon kod lösning. Problemet var ju inte att jag skulle få reda på mitt publika IP nummer lixom utan hur programmet skulle få ut detta. >du gav mig aldrig någon kod lösning Det är fest ikväll Oskar du är välkommen. Eller du kanske vill fortsätta punktmarkera varenda ord människor skriver. Ta det lugnt! Det enda jag gjort är att ha försvarat mig och gett min version av det hela Skärpning David, >du gav mig aldrig någon kod lösning Ta fram offentligt IP nummer!
Jag har testat allt. Jag sitter och kodar i Visual Basic .net, har gjort ett program som ska
hämta vårat offentliga IP nummer, vad jag menar är att jag sitter bakom en switch och får då
endast ut 192.168.0.3 och inte 85.xx.xx.xx, snälla kan nån hjälpa mig med detta?
Det jag har gjort som en tillfällig lösning innan är att jag hämtat ett visst IP nummer från
en Host, men jag måste verkligen få en kod för att hämta mitt publica IP nummer hemma..
Kan någon hjälpa mig med detta???Sv: Ta fram offentligt IP nummer!
Sv:Ta fram offentligt IP nummer!
>>
Jag vill alltså göra ett program som plockar mitt publika IP nummer? SNÄLLA NÅN
<<Sv: Ta fram offentligt IP nummer!
2) Det där jag skrev är lösningen på ditt problem, i alla fall på det problem du beskrevSv: Ta fram offentligt IP nummer!
Imports System
Imports System.Web
Imports System.Net
Imports System.IO
Imports System.Text
Imports System.Text.RegularExpressions
Namespace GetExternalIP
Class Class1
<STAThread()> _
Shared Sub Main(ByVal args As String())
Try
Dim myRequest As WebRequest = WebRequest.Create("http://network-tools.com")
' Using
Dim res As WebResponse = myRequest.GetResponse
Try
' Using
Dim s As Stream = res.GetResponseStream
Try
' Using
Dim sr As StreamReader = New StreamReader(s, Encoding.UTF8)
Try
Dim html As String = sr.ReadToEnd
Dim regex As Regex = New Regex("\b\d{1,3}\.\d{1,3}\.\d{1,3}\.\d{1,3}\b")
Dim ipString As String = regex.Match(html).Value
Console.WriteLine("Public IP: " + ipString)
Finally
CType(sr, IDisposable).Dispose()
End Try
Finally
CType(s, IDisposable).Dispose()
End Try
Finally
CType(res, IDisposable).Dispose()
End Try
Catch ex As Exception
Console.WriteLine("Error getting IP Address:" & Microsoft.VisualBasic.Chr(10) & "" + ex.Message)
End Try
End Sub
End Class
End Namespace
Saxat från:
http://spaces.msn.com/members/staceyw/Blog/cns!1pnsZpX0fPvDxLKC6rAAhLsQ!359.entry
Översatt med http://www.123aspx.com/redir.aspx?res=31853
Sv:Ta fram offentligt IP nummer!
TACK IAF, DET FUNKADE UTMÄRKT!!!Sv: Ta fram offentligt IP nummer!
Du får ingen privat ip-adress av att du sitter bakom en switch, för det krävs det t.ex. NAT vilket jag skulle gissa att du sitter bakom.Sv:Ta fram offentligt IP nummer!
Och att switchen inte ger mig ett privat förstår jag också, utan att Network Address Translation ger mig detta, men efterssom min nätadressöversättningsfunktion (långt ord) är ingbyggd i switchen så förstår jag inte varför man märker på saker som du själv förstår!? Det är ju som att ifrågasätta varför man säger att jag sitter bakom en brandvägg när den alla gånger inte är en fysisk brandvägg..
Och menar nu alltså inget illa, ville bara förklara hur jag menade.Sv: Ta fram offentligt IP nummer!
Nej, du frågade inte efter det. Du ville ha hjälp och jag presenterade en lösning på problemet. Jag har den principen att svara på det folk frågar efter, jag skriver inte och håller på att testa en massa möjliga och omöjliga svar som man inte frågat efter. Det är klart, jag kan överarbeta och skriva ett helt exempelprogram och klistra in, frågan är dock om du lär dig något, dessutom kan det vara så att du redan vet hur man gör för att ladda ner en sida och plocka ut text ifrån den, då skulle det varit överarbetat ifrån min sida och det enda jag skulle ha gjort är att ha eldat kod åt kråkorna
>Och att switchen inte ger mig ett privat förstår jag också, utan att Network Address Translation ger mig detta, men efterssom min nätadressöversättningsfunktion (långt ord) är ingbyggd i switchen
Nu är det knappast så att det sitter inbyggt i switchen, snarare så att det sitter en switch och en nat-del i den bredbandsrouter du har.
Att jag påpekade detta var för att jag misstänkte att du hade fått det här med nätverk runtbakfoten på grund av det svar jag fick av dig:
>
Du skämtar grabben, IP nummret hittar jag via min routeradmin och via vilket interface som helst..
<
Då blev följdaktligen mitt svar:
>
1) Du lär inte få en privat ip av att du sitter bakom en switch
2) Det där jag skrev är lösningen på ditt problem, i alla fall på det problem du beskrev
<Sv:Ta fram offentligt IP nummer!
Sv: Ta fram offentligt IP nummer!
Sv: Ta fram offentligt IP nummer!
Jag förstår inte riktigt din inställning. Du kommer in i forumet och ställer frågor som inte är helt enkla att tyda. Folk är vänliga nog att svara efter bästa tolkning utifrpn den information du givit: Ditt svar blir sedan att vara oförskämd!
Ärligt talat, jag tror du skall jobba på din attityd och fundera på att det är lika lätt för andra att missförstå dig som det är att du kan missförstå dem. Om ett svar inte är vad du var ute efter är mitt råd att förtydliga detta och försöka vara mer specifik. Att görta sig till ovän med alla löser inga problem.
// JohanSv:Ta fram offentligt IP nummer!
Denna typ av svar älskar jag....
Det är precis därför man går in i ett forum, för att andra ska göra jobbet men har betalt för.
Jag kan fråga efter kod, OM jag efter att ha fått en lösning fortfarande inte fattar hur jag ska koda.
Aldrig att man ber någon programmera åt dig. Var tacksam för de svar du får och prova en viss ödmjukhet ;-)