Hejsan Kolla på Process-klassen istället, där har du vad du söker efter tror jag... Kom på det själv, har sett många kluriga lösningar, men för mig räkte det skriva Kan du motivera varför du använder Kill() framför Close() eller CloseMainWindow()? Finns flera anledningar till att Close() kanske inte fungerade - den troligaste är att processen inte var klar och låg och antingen väntade på ett svar, eller bearbetade data. Då går det inte att avsluta den kontrollerat. Kill() fungerar i alla lägen, men är inte en särskilt snygg lösning då den dödar processen utan att bry sig om beroenden andra trådar etc. Det kan med andra ord ställa till det rejält om man gör det vid fel tillfällen och kanske har någon annan tråd som jobbar mot den dödade tråden. Stänga en process?
För att starta en ny process skriver jag ju Shell("xxxx.exe") men om jag sen vill stänga denna process efter 10 sekunders sleep, finns det nåt jag kan skriva då typ close("xxxx.exe") ??
Tack på förhandSv: Stänga en process?
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/cpref/html/frlrfsystemdiagnosticsprocessclasstopic.aspSv:Stänga en process?
Dim myProcess As Process
myProcess = Process.Start("notepad.exe")
myProcess.Kill()Sv: Stänga en process?
Dim p As Process
p = Process.Start("notepad.exe")
p.WaitForInputIdle(5000)
p.CloseMainWindow()
Sv: Stänga en process?
Så om det går kör helst Close().
/Emma