Hej, jag har testat att programera både VB 6.0 och VB.net mot min handdator (PocketPC) inte i något av fallen har jag lyckats få Emulatorn att fungera utan måste köra direkt mot handdatorn, detta fungerar dock utmärkt men är väldigt segt... som jag ser det så borde det vara enklare att få emulatorn att fungera (som är inbyggt i VB) än min externa handdator. Kan någon som haft samma problem förklara hur jag skall göra, om ni lyckats lösa det... VB6 kan väl inte användas för utveckling till PocketPC? Det är väl i sådana fall eVB eller någon 3:dj-partsplugin... Fel av mig, det var den gamla freeware-varianten av VB för PocketPC... (ingen plugin) men det var samma problem som i .net Hej Johan...Programera mot PocketPC
Tack på förhand, Anders SvenssonSv: Programera mot PocketPC
I eVB hade jag samma problem, fast enbart med Pocket Access-databaser (*.cdb). Problemet där var att det i stort sett är omöjligt att få in databasen i rätt format till emulatorn. Därför jobbade jag direkt mot handdatorn som gick segt.
I .NET (VS2003) har jag inga problem, jag jobbar förvisso i C#, men det ska inte ha någon betydelse... Fungerar lika bra med emulatorn som med den "riktiga" datorn. Jag upplever det som snabbare att jobba direkt mot handdatorn, emulatorn är riktigt slö och även överföring av filer till den går långsamt. Detta fungerade för mig med en gång, bara ett projekt med standardinställningar och det fungerade.
Vad är det för problem du har?
/JohanSv:Programera mot PocketPC
AndersSv: Programera mot PocketPC
Jag testade en SDK solution för att friska upp minnet på vad det var som inte fungerade, då startade allt som det skulle, mitt minne väcktes dock när jag såg Emulatorn, den har jag nämligen sett förut och den har med andra ord startat, problemet tidigare var att jag fick reda på att där fanns deployment error och frågan om jag ville fortsätta, när jag fortsatte så startade Emulatorn till synes normalt men inte min applikation. Jag kunde utan problem göra inställningar i Emulatorn men programet startade som sagt inte. Idag startade dock programmet också och allt verkade normalt, varför får vi aldrig veta men jag tackar för hjälpen ändå...
Anders Svensson