Hello! Kanske får ställa om frågan då jag inte fått något svar... GÅR det att skriva en windowsapplikation där man kan få fönster att docka med varandra (VB.NET)? Hej, Nu tror jag att jag att jag hittat något. Ett annat alternativ är att använda en tredjepartskomponent som t ex Datadynamics ActiveBar (www.datadynamics.com). Det kostar visserligen lite pengar men den klarar mycket mer än just dockade fönster, t ex snyggare toolbars och menyer.Docka fönster i VB.NET
Tänkte höra om det finns nån som har koll på hur man gör för att skriva en windows form-app där man kan få fönster att docka med varandra, när man använder VB.NET.Sv: Docka fönster i VB.NET
Sv:Docka fönster i VB.NET
Att ställa exakt samma fråga igen brukar inte ge någon skillnad.
Antingen så har folk inte läst den och då spelar det ingen roll att man uppdaterar.
Eller så har man läst det och har ingen aning, samma sak här.
Eller så har man läst den och inte haft tid att svara, samma resultat.
Eller så har man läst och inte fattat, då behöver man ny information...
Så om du vill posta igen så försök förklara mer vad du är ute efter, gärna med exempel.
// JohanSv:Docka fönster i VB.NET
Visserligen för C#, men det går nog lätt att konvertera koden för VB.NET.
Kolla denna länk.
www.codeproject.com/cs/miscctrl/magicdocking.asp
Och till Johan, vill jag bara säga att det var väl ett ovanligt dumt inlägg du hade att komma med.
Det är inte barnen på dagis du pratar med, så försök visa lite mera tolerans/respekt för dem som skriver inlägg här.
// KennethSv: Docka fönster i VB.NET