Hej För att installtionsprogrammet skall avinstallera det tidigare måste det veta att det är en annan version som installeras. Hej Martin,Behöver hjälp med Windows installer
Jag har lyckats med att göra ett installations "program" med "Setup and Deployment Projects" och använde Templates: "Setup Project". Jag använder VS 2003 vb.net på en Win XP sp2 maskin.
Min fråga är om det går att få denna applikation till att alltid skriva över den gamla installationen, som redan finns gjord på datorn, även om man gjort ändringar i programet?
Det finns inte så mycket hjälp på internet om detta.
Tack
JörgenSv: Behöver hjälp med Windows installer
För att hålla ordning på detta finns det 2 fält:
ProductCode
UpgradeCode
Jag tycker att dessa fungerar baklänges men andra tycker förmodligen annorlunda.
Hursomhelst. UpgradeCode skall vara samma för alla versioner av ditt program medan du uppdaterar ProductCode för varje nu version.
Exempel (koderna är egenligen GUID men jag använder siffror för att förklara)
Ver 1 av ditt program
ProductCode = 123
UpgradeCode = 456
Ver 2 av ditt program
ProductCode = 234
UpgradeCode = 456
osv.
Dessutom finns det en inställning "Remove Previous" som avgör om den tidigare versionen skall avinstalleras först eller om den nya enbart skriver över.Sv:Behöver hjälp med Windows installer
Det fungerar inte riktigt som det skall. Jag får till svar att en nyare version av
programet är redan installerat och kommer inte att skrivas över. Detta sker trots att jag satte true till att "RemovePreviousVersions".
Har du några ideer?
Tusen Tack
Jörgen