Har skapat en iMailapplikation som fungerar utmärkt. Problemet löst! Fel av mig!!! Det går fort idag!!! :) Hmmmm... Håkan: Med fel stil på texten? Ja jag syftade på ditt tidigare inlägg om att ändra till fet stil på inkommande.Ljudproblem
Dock vill jag tillsammans med en notification för nya inkommande iMail jag skapat kunna signalera att nytt iMail kommit in med hjälp av en ljud.
Jobbar med Microsoft.DirectX.DirectSound.dll men får bara ett "Error in application" meddelande när jag fördöker skapa objektet Device.
Har läst några tutorials men inget hjälper. Vad kan vara felet?
Lite snippets från min kod...
//Direktiven
using Microsoft.DirectX;
using Microsoft.DirectX.DirectSound;
using Buffer = Microsoft.DirectX.DirectSound.Buffer;
----
Medlemsvariabler:
private Device m_SoundDevice;
private Buffer m_SoundBuffer;
----
i konstruktorn har jag detta...
m_SoundDevice = new Device();
m_SoundBuffer = new Buffer("Goodmorning.wav",m_SoundDevice);
m_SoundDevice.SetCooperativeLevel(this,CooperativeLevel.Priority);
...och det är just vid m_SoundDevice = new Device(); allt hänger sig.
Felmedelandet som följer lyder:
An unhandled exception of type 'System.ApplicationException' occurred in microsoft.directx.directsound.dll
Additional information: Error in the application.
Vad kan jag göra fel?????Sv: Ljudproblem
Jag hade ett hårdvaruproblem med den egna ljudenheten. Därför blev det error in application.Sv:Ljudproblem
Ljudet fungerar inte längre. Det fungerade första gången jag startade appen men efter andra ligger felet där igen.
Någon som har erfarenhet av Microsoft.DirectX.DirectSound.dll?
PeterSv: Ljudproblem
Nu är det löst igen. Av någon anledning gillades det inte att jag skapade Devicen i kontruktorn trotr att alla turorials jag gått igenom gör detta.
Om jag däremot skapar Devicen i den metod som senare spelar upp ljudklippet fungerar det bra.
PeterSv:Ljudproblem
Kul tråd, fick lite av en bloggkaraktär. :-)
Löste du problemet med fet stil på texten?
//HåkanSv: Ljudproblem
Menar du kanske det tidigare problemet med att jag inte kunde ändra "fonttype" i min ListBox? Nej, jag lade till texten "NYTT >> " i början på varje nytt inkomande iMail i listan och en bild på ett kuvert som poppar upp plus nu ljudklippet som annonserar det/de nya inkomna iMail/en. Jag löste inte själva fontproblemet.
:)Sv:Ljudproblem
OK, då vet jag.
I:et i iMail vad står det för? (Instant kanske...).
//Håkan