Finns det DecodeHTML i .NET? Jag har för mig att jag har läst att det finns nått sånt i ASP.NET och att man måste importera nått för att kunna använda det i VB.NET, men jag kan inte hitta den tråden igen... Något i stil med följande är det: Msdn = msdn library, har du det inte installerat så hittar du det på http://msdn.microsoft.com/library Men... vad är det egentligen som jag ska dekompilera? Du måste ha en referens till System.Web.dllDecodeHTML?
ThomasSv: DecodeHTML?
System.Web[.UI].Http[Server]Utility.HtmlDecode()
Jag är inte riktigt hundra på hur det ska se ut. Men nu vet du i alla fall var du ska leta mer exakt. Bara kolla msdn/reflector så ser du :)Sv: DecodeHTML?
Reflector = decompiler för .net, väldigt bra verktyg. Sök på google efter just reflector så hittar du denSv:DecodeHTML?
När det är ett vanligt Windows-program, måste jag göra nått speciellt för att kunna använda System.Web?
ThomasSv: DecodeHTML?
Dekompilera? Det är bara ett sätt att få tag på hur en klass ser ut/fungerar, bra vid felsökning/behöver ha tag på någon funktion som ms har gjort privat etc. etc.
Jag har inte sagt att du ska dekompilera något, jag sa msdn/reflector (ie. msdn eller reflector), du tar det du gillar bäst. Jag brukar använda både och. Båda två går att använda för att hitta namnet på metoder/klasser