Hej alla... Det skulle underlätta om vi får se din delete sats............................................... Självklart skall du få se min DELETE-sats: testa och skriv: Eftersom du skrivit '" & BestId & "'" Problem i Access & VB.NET
Jo nu är det så här att jag sitter och pular med ett matbokningsprogram och har bestämt mig för att använda mig av Access DB men när jag kommer till ett DELETE-satement ( i en datagrid) så får jag typblandningsfel i villkorsuttrycket, vilket jag inte i min värld kan förstå pga. att variabeln jag skickar med är en Int och skall jämföras med ett BeställningsId som är en räknare dvs en Int.
Skriver mina sidor i VB.NET och har "debuggat" och följt händelseln vid min DELETE och ser klart och tydligt att det är just en Int!!!
Så nu vädjar mig till någon där ute som kan ha något tips på vad det kan vara som kan vara knas. En sak som bör tilläggas är att om jag kör frågan som jag har i min applikation , direkt i Access så går det att köra DELETE?!
Snälla hjälp..vill inte stanna upp med mitt projekt pga en sketen DELETE!!!Sv: Problem i Access & VB.NET
Sv:Problem i Access & VB.NET
SqlStr = "Delete BestallningsId, MatId, PersonId, Matratt1, Matratt2, Plats " & _
"FROM Bestallningar " & _
"WHERE BestallningsId = '" & BestId & "'"
Där BestId är en variabel som jag får från min datagrid, vilket är en Int/räknareSv: Problem i Access & VB.NET
SqlStr = "Delete BestallningsId, MatId, PersonId, Matratt1, Matratt2, Plats " & _
"FROM Bestallningar " & _
"WHERE BestallningsId = " & BestId.tostringSv: Problem i Access & VB.NET
med enkla apostrofer runt så gör du om int till en text och det är därför du får fel.