Hej! Ja det finns det Kolla om detta fungerar: finns ingen anledning att serialisera ner det till xml i onödan. OleDbAdaptern funkar fint i alla projekt jag har använt den. Mindre kod dessutom. XML-grejset var någon som hade försökt utan att lyckas, lite längre ner på sidan kommer din lösning på problemet. Jag hann inte se din post innan jag postade länken...Konvertera reccordset
Igenom ett comobjekt har jag tillgång att jobba mot ett datasystem som vi kör på mitt jobb. Mot detta objekt kan jag använda färdiga frågor för att få ut data ur systemet. Resultatet sparas i ett reccordset. Jag vill kunna använda detta i vb.NET och måste då skapa en referese mot ADODB och jobba mot reccordset.
Jag undrar om det finns något sätt att konvertera ett reccordset till ett dataSet.
/TyronneSv: Konvertera reccordset
eller det finns ett sätt att konvertera ett recordset till en datatable. Du gör det med hjälp av OleDbDataAdaptern:
ADODB.RecordSet rs = obj.GetData();
DataTable dt = new DataTable();
OleDbDataAdapter adapter = new OleDbDataAdapter();
adapter.Fille(dt, rs);
Sv: Konvertera reccordset
http://groups.google.com/group/microsoft.public.dotnet.framework.adonet/browse_thread/thread/d9d51d6809b1f7f6/2276c8703b0aec3d%232276c8703b0aec3d?sa=X&oi=groupsr&start=1&num=3
/JohanSv:Konvertera reccordset
Sv: Konvertera reccordset
/Johan