Jag har en programvara jag gjort i VB.net, nu är det så att jag skulle vilja få exakt samma design samt interface fast på en webbsida i ASP.net, är det möjligt att bara konvertera över till ASP.net med hela applikationen!?? Frågan är väl hur bra det blir och om du får med allt, men du kan ju ta en titta på http://www.suite4.net/products/form.suite4.net/win-web-forms/default.aspx (jag har inte testat). Teoretiskt ja, men det kommer antaglingen inte att blir så trevligt att jobba med applikationen då man behöver tänka lite annorlunda i web. T.ex. "postbacks". En lätt och snabbjobbad applikation kan bli riktigt tung och tråkig i web om den skulle tas rakt av. Konvertera från applikation webbgränsnitt i VB.net
Sv: Konvertera från applikation webbgränsnitt i VB.net
/JohanSv: Konvertera från applikation webbgränsnitt i VB.net
Sen finns det ju många kontroller som ej finns motsvarigheter i web (MainMenu-kontroller, mdi-formulär t.ex.). Du kanske också behöver tänka på sessioner, säkerhet och mycket annat.
Men om du har byggt en schysst applikation med separerad logik tar det ju inte så lång tid att sy ihop en sida som anropa denna logik..
Mvh
Peter