Är det någon som vet vilken Winsock-module/komponent eller liknande som man behöver ha tag på för att kunna skicka ASCII-tecken ifrån en iPAQ till en "fast" server? Vill skicka ASII-text till en viss IP-adress och en viss port... har tidigare gjort ett program för "vanliga" windows så jag vet hur den WinSocken-funkar och hur jag ska skicka med den... men jag får inte tag på rätt module för handdatorn... :( Man kör utan winsock och kör med "using System.Net;" och "using System.Net.Sockets;" istället... med full tillgång till både TCP/IP och UDP... Har inte jobbat med compact framework när det gäller det här. Men i windows-miljö är det betydligt lättare att använda TcpClient och UdpClient för att skicka tcp och udp. Lättare interface än sockets. MS rekommendation är att använda dem om man kan, för att undvika sockets. Dessutom kan jag tipsa om att använda Readers och Writers "runtom" strömmen för att göra det ännu lättare. Då slipper du sitta och konvertera string till byte[]... Bara ett tips... Men som sagt var, har intet jobbat med compact framework för det här så jag vet inte vad som stöds...TCP/IP (Winsock) module till VB.NET och handdatorer typ iPAQ
Sv: TCP/IP (Winsock) module till VB.NET och handdatorer typ iPAQ
Sv: TCP/IP (Winsock) module till VB.NET och handdatorer typ iPAQ