jag kan inte få min MessageBox eller Form funka, ..och du har en referens till System.Windows.Forms i ditt projekt? jag har inget projekt , kör VB.Net och har bland annat två filer. Om du inte har något projekt, undrar jag lite vad du gör... Hi, hi... Du är rolig... TACK för er hjälp, Första förståelse. IIS skickar HTML/XHTML till klienten. En dll kör på servern. En dialg eller formulär kommer därför att visas på server om du skulle anropa den på din sida. det var så att jag hade en formulär som skulle fyllas på av en klient, om någon av fälten t.ex. kategori som är en dropdownlist inte valt så klient ska få en varningsruta (messagebox) att välja en allternativ,system.windows.forms.form el MessageBox
det är vad jag får,
System.Windows.Forms.Form eler MessageBox can not be found.
Filen System.Windows.Forms.dll finns under mappen C:\Windows\Microsoft.Net\Framework\v2.0.50727
jag undrar filerna System.Windows.Forms.Form.dll eller .....MessageBox.dll oxå måst finnas där,
de finns inteSv: system.windows.forms.form el MessageBox
Sv:system.windows.forms.form el MessageBox
1.forum.vb som innehåller funktioner för att lagra, komma åt data och bland annat få mina MessageBoxer och Forms funka.
2. user.aspx som innehåller länkar och allt till funktionerna i forum.vb.
jag har importert överallt System.Windows.Forms på båda filerna.
men ingen suceé Sv: system.windows.forms.form el MessageBox
Skriver du kod i Notepad och kompilerar med vbc?
Då måste du referera till system....forms bl.a. när du kompilerar ihop grejorna.
Jag hade rekommenderat att använda något grafiskt gränssnitt (t.ex. VB Express), så du lär dig hur språket funkar.
/mickeSv: system.windows.forms.form el MessageBox
Det är viktigt att förstå hur det fungerar och vad man göra.Sv:system.windows.forms.form el MessageBox
jag är nybörjare, skulle ni kunna säga varifrån jag ska börja,
jag har iis installerad och jag brukar ha alltid aspx filer och vb eller c# filer sen går till IS och kör aspx filerna, och det funkade faktiskt bra med att gör en liten forum , lagra data, hämta och allting, (mySql).
men när ni säger projekt jag vet inte vad ni menar, jag blir mycket tacksam om ni säger vad ska göra och var jag läser för att lära mig grunderna. - projekt-
tack igen Sv: system.windows.forms.form el MessageBox
Sv:system.windows.forms.form el MessageBox
och jag ville inte använda javascript jag tänkte jag kan använda Forms i stället. men blev ingen succeé.
jag vet inte hur man använder c# projekt med .NET . jag har bara c# filer med aspx filer.
obc, jag har visual studio .net 2003 oxå installerad,
jag måste köpa en kock bok o sätta mig framför datorn och börja från början. :-)