Hej Om du vill göra en massa insert into i samma tabell kan du skriva "INSERT INTO tabell (fält1, fält2, ...) VALUES ('värde1.1','värde1.2', ...), ('värde2.1','värde2.2', ...), ('värde3.1','värde3.2', ...) etc... Hmm, tack jag mistänkte nästan det. hmm kanske inte bara an fråga om connectorn, sök på insert i Mysql hjälpen och läs kapitlet om Optimizing.... hejFlera frågor samtidigt i MySQL från vb.net?
Hur kan jag ställa flera frågor till mysql samtidigt från vb.net, jag anväder mysql-connector.
Så här skulle jag vilja fråga:
"INSERT INTO ... ;
INSERT INTO ...;"
istället för att loopa igenom alla och köra query,
ALLTSÅ PRECIS SAMMA FUNKTION SOM MYQSLIMPORT VERKTYGET!
Tacksam för svar,
Jonas StensvedSv: Flera frågor samtidigt i MySQL från vb.net?
Dock tror jag inte att man kan köra flera frågor efter varandra genom VB.NET eftersom du då skulle behöva kunna ta emot flera svar samtidigt.Sv:Flera frågor samtidigt i MySQL från vb.net?
Nu kör jag asynkront (asynchronous) vilket ökar hastigheten och jag tar emot flera svar samtidigt men det går ändå relatvit långsamt. Jag kör mot min localhost så det beror inte på nätet.
Man tycker ju att det borde finnas samma api i .net connectorn som mysqlimport.exe använder men det kanske kommer i senare versioner.
Tack för ditt svar!Sv: Flera frågor samtidigt i MySQL från vb.net?
Finns en del inställningar på servern att trixa med
// WendelSv:Flera frågor samtidigt i MySQL från vb.net?
jag upptäckte att http://dev.mysql.com/doc/refman/5.1/en/load-data.html är en rätt snabb lösning men varför finns det inte en inställning för att köra sql-satser... =/
/Jonas