Är det någon som känner igen och kan svara på vad jag gjort fel av den här texten?? den där snutten ser inte ut att ha mycket att göra med problemet.. Du måste visa koden där du har deklarerat @fname som en string! kanske nåt i den här stilen? Ange datatyp och storlek när du skapar parametern:Blir Integer men ska vara String?
Jag ska presentera för och efternamn i tex en label och hade tänkt skicka tillbaka värden från min sp som variabler som jag sedan bara stoppar in i tex en label eller textbox eller något.
Parameter 1: @fname av typen: String. Egenskapen Size har en ogiltig storlek: 0
Beskrivning: Ett undantag som inte kunde hanteras inträffade när den aktuella webbegäran kördes. Mer information om felet och var i koden det uppstod finns i stackspårningen.
Undantagsinformation: System.InvalidOperationException: Parameter 1: @fname av typen: String. Egenskapen Size har en ogiltig storlek: 0
Källfel:
Rad 105: lname_parm.Direction = ParameterDirection.Output
Rad 106: DbCon2.Open()
Rad 107: Dim DR2 As SqlDataReader = SQLCmd2.ExecuteReader
Rad 108: DbCon2.Close()
Hojta till om det inte går att uppfatta problemet av denna snutt.
Sv: Blir Integer men ska vara String?
Sv: Blir Integer men ska vara String?
Vad jag kan utläsa har du inte angett en storlek (size) på strängen. Den ska exemeplvis deklareras så här
@fname nvarchar(50)Sv:Blir Integer men ska vara String?
loCommand.Parameters.Add("@fname", fName).Size = fName.LengthSv: Blir Integer men ska vara String?
lname_parm =The_Command_Object.Parameters.Add("@fname", SqlDbType.String, 50);