Hej Alla Nu kan jag bara C# men tror inte skilnaden är stor. Givetvis så är det så...Nu har jag sutit med det här bokningssystemet lite för många timmar...=)Kan ej "få tillgång" till textbox i en datagrid??!!
Sitter och skriver ett webbaserat matbokningssystem och skall göra en del förändringar på kundens begäran. Och det är här jag dyker på ett problem som jag inte tycks lösa??!!
Det är så att när användarna ska beställa sin mat gör de det via en datagrid som håller 2 st maträtter som har var sin checkbox som man markerar sin mat man vill ha. Har nu fått förfrågan om det inte går att få möjlighet att välja hur många matlåder man vill ha av varje maträtt. Då företaget som använder systemet jobbar 4-skift så finns stora behov att just kunna beställa mer en bara 1 st av varje maträtt.
Tyckte att det här inte skulle vara några problem, men ack vad jag bedrog mig...
Min tanke var att använda mig av DropDownList alt. textbox att justera antalet, men då jag lagt till tex textbox och jag går till min kod (sida.aspx.vb) och skriver mitt id på min textbox så står det att den inte är deklarerad??
Jag gör ju precis som jag gjort med andra textboxar,lable etc....Det lustiga är att om jag flyttar min nydeklarerade textbox, exemplevis utanför min datagrid så går det fint?!
Känns som om jag har varit med om det tidigare men fast jag bygger applikationen så funkar det inte...
Tacksam för alla tips jag kan få
// Bästa hälsningar ThomasSv: Kan ej "få tillgång" till textbox i en datagrid??!!
skapen händelsen itemCommand
i den skriver du
TextBox txtBox = (TextBox)e.Item.FindControll("Namnet på din textbox")
Sv:Kan ej "få tillgång" till textbox i en datagrid??!!
Tack Jocke...;)