Jag har en MaskedTextbox där man bara kan skriva in en tid (00:00) som ska representera mm:ss och nu vill jag göra om det till enbart sekunder (i en integer-variabel). Jag kan givetvis konvertera varje del för sig och ta gånger 60 på minuterna, men jag tänkte att det skulle gå att göra det smidigt genom att göra om det till DateTime. Men jag får det inte att fungera. DateTime går inte, däremot borde TimeSpan gå. (DateTime = datum och klockslag, TimeSpan = tidsskillnaden mellan något/tid som något tog etc.) Hmm. Men för att kunna lagra tiden så måste jag ha in den i en variabel och då måste väl DateTime vara mest korrekt? Sen så är det väl inte en tidsskillnad jag vill ha ut egentligen, även om man kan ta skillnaden mellan tiden och 0 och på så sätt få ut det jag vill ändå. Nope, timespan. Datetime är ju om du vill specificera en viss specifik tidpunkt. Att man kan skriva in minuter och sekunder är knappast en viss tidpunkt. Timespan däremot är korrekt, timespan är gjort för sådana saker. Ok. Hur använder jag TimeSpan då? Jag ser som sagt bara att man kan jämföra två olika tidpunkter. Eller blir det som jag tänkte tidigare, att man jämför en tidpunkt med 0?Konvertera tid till minuter
Nån som har något förslag?
ThomasSv: Konvertera tid till minuter
Sv:Konvertera tid till minuter
Sv:Konvertera tid till minuter
Svara