Hallå.. Det finns ett GotFocus-event. Har inte testat om det fungerar men det låter ju bra :) Hur skall man kunna trycka på knappen om den bara syns när en annan kontroll har fokus? Det jag menar är: Att visa knappen när textboxen får focus blir inte så bra för att om användaren skriver in sitt antällningsnummer och sedan råkar klicka någon annanstans som inte är knappen förvinner ju knappen igen. Varför göma/visa knappar, Är det inte bättre att enable och disable knappen.Om textbox får focus...
Tänkte kolla om någon har bra koll på hur man kollar om tex om en textbox får focus. Anledningen är att jag vill sätta en knapp = visible när en textbox får focus.
(Skriver i VB.NET)
// Bästa hälsningar Thomas KarlssonSv: Om textbox får focus...
Mvh
PeterSv: Om textbox får focus...
Sv:Om textbox får focus...
Knappen är en beställknapp...och jag vill att när användaren har beställt luncher/matlådor som det gäller i detta fall så blir knappen visible = false när jag har beställt mat. Men ändra använadre sig och vill göra en ändring så ska man mata i sitt anställningsnummer och i den textboxen så vill jag att om jag sätter focus där igen så ska knappen bli visible = true...
Hoppas du förstod...=)Sv: Om textbox får focus...
Ett bättre sätt vore att använda sig av TextChanged event:et för textboxen eller kanske KeyDown event:et och där skriva (Om anställningsnummret ät 5 siffror:
if textBox.Text.Lenght > 5 Then
Button.Visible = true
else
Button.Visible = false
end if
Då dyker knappen upp först efter att användaren har skrivit in hela sitt anställningsnummer. Sv:Om textbox får focus...
Button.enable = (textBox.Text.Lenght > 5)