Hej alla Outlook 2003 fans, Hej, det första jag tänker är att du inte kan skriva inbox - jörgen... utan måste ta bort åäö, men jag är inte säker. Nästa problem du har är att du inte från vb.net ansluta med mapi mot en annan klients mailbox, inte ens din egna utan kommer att få upp en varning där du tillåter detta under 1,5 eller 10 minuter. Det är outlook 2003's nya säkerheter som ställer till det problemet. Hej Du kan också använda dig av ADOHur hittar man till någon annans Inkorg i Outlook 2003?
Jag försöker göra ett program som läser inkorgen på en specifik användare, men får bara
följande meddelande: "Additional information: Åtgärden misslyckades. Ett objekt kunde inte hittas."
Hur skall jag hitta rätt på denna användare? Kan någon hjälpa mig?
Nedan finns koden som jag har använt och så länge som jag bara söker efter mig själv är det inga problem.
Dim oApp As Outlook.Application = New Outlook.Application
Dim objMailBox As Object
Dim i As Integer
Dim MAPI As Outlook.NameSpace
Dim oInbox As Outlook.MAPIFolder
MAPI = oApp.GetNamespace("MAPI")
objMailBox = oApp.GetNamespace("MAPI").Folders.Item("Mailbox - Jörgen Nordahl")
oInbox = objMailBox.Folders("Inkorgen")
'''''' Get Messages collection of Inbox.
Dim sClassComp = "IPM.Note"
Dim oItems As Outlook.Items = oInbox.Items
TextBox10.Text = "Total : " & oItems.Count & vbCrLf
' Get unread e-mail messages.
oItems = oItems.Restrict("[Unread] = true")
TextBox10.Text = TextBox10.Text + "Total Unread : " & oItems.Count & vbCrLf
' Loop each unread message.
Dim oMsg As Outlook.MailItem
i = 0
For i = 1 To oItems.Count
'Test to make sure item is a mail item
'and not a meeting request.
If oItems.Item(i).MessageClass = sClassComp Then
oMsg = oItems.Item(i)
TextBox10.Text = TextBox10.Text + i.ToString & vbCrLf
TextBox10.Text = TextBox10.Text + oMsg.SenderName & vbCrLf
'TextBox10.Text = TextBox10.Text + oMsg.Subject & vbCrLf
TextBox10.Text = TextBox10.Text + oMsg.ReceivedTime & vbCrLf
TextBox10.Text = TextBox10.Text + oMsg.Body & vbCrLf
TextBox10.Text = TextBox10.Text + "--------------------Slut på meddelande nr. " & i & "-----------------" & vbCrLf & vbCrLf
End If
Next
' Clean up.
oApp = Nothing
oItems = Nothing
oMsg = Nothing
Hoppas på snabb hjälp
JörgenSv: Hur hittar man till någon annans Inkorg i Outlook 2003?
Sv:Hur hittar man till någon annans Inkorg i Outlook 2003?
Finns det något sätt att komma fram till en annans mailbox utan MAPI?Sv:Hur hittar man till någon annans Inkorg i Outlook 2003?
http://msdn.microsoft.com/library/en-us/wss/wss/_cdosys_listing_inbox_contents_using_ado.asp
Exempel på webdav för att lista en användares mailbox-storlek:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/e2k3/e2k3/_esdk_getting_mailbox_size_webdav.asp
Exempel på att lista attachments med webdav för ett specifikt mail:
http://msdn.microsoft.com/library/en-us/e2k3/e2k3/_esdk_enumerating_message_attachments_webdav.asp
Med hjälp av New System.Net.NetworkCredential(strUserName, strPassword, strDomain för .net kan du "klä" dig med ett konto som har rätt att läsa andras mailboxar och på detta sätt gör du alltså tillåtna anrop mot exchange-servern.