Hej Du kanske kan sätta en timeout på 2 sek i din webrequest eller vad du använder för lösning?! Try Catch hanterar bara ett exception så där kan du inte sätta det. Annars kan du ju sätta en flagga ifall det inte fungerar och försöka hämta filen igen om ett exception kastas Man kan använda en loop som kontrollerar tills en viss tid har gått. Jag har en liten windows applikation, då kan man väl inte sätta timeout på webrequest? Eller hur funkar det? Är inte så 100% på det här. På WebRequest-klassen finns en timeout för anslutningen, på WebResponse-klassen finns en timeout för överföringen av svaret. Å det låter ju bra. Men jag förstår inte riktigt. Ah, du kör med WebClient istället för WebRequest. Byt till att köra med WebRequest/WebResponse istället för WebClient WebClient använder internt WebRequest och WebResponse. WebClient tillhandahåller alltså bara en snutt av den funktionallitet som WebRequest-sakerna har. har du ngn bra länk på vart jag kan läsa om hur man hämtar filer med webrequest? Typ något såhär: http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/cpref/html/frlrfsystemnetwebresponseclassgetresponsestreamtopic.aspStyra Try?
Jag har ett program som går ut på internet och hämtar information varje 10:eminut. Så har jag har try och catch ifall det inte skulle fungera att hämta filen. Mit problem är att när internet ligger nere eller är väldigt slött så vill jag att den ska försöka 2 sekunder sen avbryta sitt försök. '
Gör man detta i en try då? Try det här i 2 sekunder sen..
Är det några som har några förslag? Skulle bli jättetacksam!
mvh CSv: Styra Try?
Sv: Styra Try?
status = false
fTime = Timer
Do While Timer - fTime < 2 AND status = false
If Timer < fTime Then fTime = Timer
Försök kontakta internet
Om det lyckas, sätt status till true så att man går ur loopen
Loop
Vet inte om det är bästa sättet, kan blockera resten under de här två sekundrarna. Ett tillägg av DoEvents kan i så fall hjälpa.
/MariaSv:Styra Try?
Sv:Styra Try?
Om min sub ser ut så här:
Private Sub DownloadFile2()
Try
Dim remoteUri As String = "http://adress.se/minfolder/"
Dim fileName As String = "minFil.txt"
Dim myStringWebResource As String = Nothing
Dim myWebClient As New WebClient
myStringWebResource = remoteUri + fileName
myWebClient.DownloadFile(myStringWebResource, fileName)
Catch
Console.WriteLine("Filen kunde inte laddas ner")
End Try
End Sub
Sätter man det där i eller sätter man ngt allmänt för hela applikationen?Sv: Styra Try?
Sv:Styra Try?
Tack för att du tar dig tid och svarar!Sv: Styra Try?
Om du vill läsa rubb och stubb istället för bara 256 tecken åt gången så anropar du metoden ReadToEnd istället om jag inte minns fel