Jag är en nybörjare på visual basic .net, och har en fråga om utskrifter. Ta en koll här: http://www.pellesoft.se/communicate/tips/tips.aspx?tid=1611 Tack för svaret:P Det finns inget enklare sätt. Särskilt inte om du vill kunna rita ut linjer rutor etc. Jag vet inte riktigt om jag förstår vad det är du vill göra men om du vill få snygga utskrifter kan man använda Crystal Report. Det kräver också lite inlärning men det kan bli väldigt bra när man får till det. Utskrift-fråga
Jag skulle vilja kunna skriva ut texten som är inskriven i några textbox i en speciell ordning och på ett grafiskt snyggt sätt. Det enklaste skulle vara att göra ett dokument i word och lägga in värdena där, men samtidigt skulle jag vilja att man inte behöver word för att skriva ut dokumentet.
Jag hoppas ni förstår vad jag menar och har något tips!
tack för mig!Sv: Utskrift-fråga
Sv:Utskrift-fråga
Jag tog en titt på det där, men finns det inget "enklare" sätt att få det att se bra ut?:)
Det ska helst kunna gå att forma väldigt mycket med linjer och rutor osv:/Sv: Utskrift-fråga
Graphics-biblioteket är extremt kraftfullt och tillåter dig rita ut vad som helst. Texter i alla format, bilder, former etc.
Det kräver dock lite inlärningstid.
Skriv e.Graphics. så får du upp en lista på vad du kan "rita".Sv: Utskrift-fråga