Jag läser programmering B på gymnasiet, och har fått 2 st slutuppgifter som jag måste få bra resultat på. Jag undrar om det finns någon kunnig och snäll själ där ute som skulle vilja hjälpa mig? Jag går inte in på typen av uppgift, utan om det finns någon som vill hjälpa, så kan jag förklara mer då! enkelt förklarat så är den ena uppgiften ett slags "golf-spel" där man ska skjuta iväg en boll & försöka träffa ett/flera hål, den andra uppgiften är en karta över europa där man ska sortera städers strl, räkna ut vart de ligger (breddgrader) osv...snälla, någon som kan hjälpa mig? Det här tyvärr inte ett forum där folk gör dina läxor, men om du börja göra lite egna försök och frågar här vid svårigheter så finns det många vänliga själar som kan hjälpa.. Är det så att du känner dig osäker på att du inte skall få bra resultat? Du kan ju skriva ett första prototyp. Få koden granskad och synpunkter på den. Sedan korrigera dessa. Detta brukar profissionelt kallas Inspektioner("inspections") vilket är ett sätt att höja kvaliteten på kod.Programmeringshjälp sökes!
Tack på förhand! Sv: Programmeringshjälp sökes!
Sv: Programmeringshjälp sökes!
Men om du har problem att börja programmera, att skapa första versionen ifrågasätter jag upplägget på kursen eller tidigare kurs programmering A. I vilket jag tycker du borde lärt dig skriva detta.
Jag tycker att på egen hand lösa problem är bästa sättet att lära sig.