Jag har en DataGrid som jag satt egenskapen DataSource att hämnta data från DataTable1 som ingår i DataSet1. DataGridView1.Columns(1).Width = 322 Tack Fast jag visste att det hette Columns, iaf i C#, så hittade jag det knappt heller i listen. Det låg efter alla andra ord som börjar på Column... :) André jag tror att du har en lyx variant av programerings programmet för jag har bara en variant som börjar på Column och det är DataGrid1.ColumnHeadersVisible. Ja, jag har version 2.0.Kolumnbrebber i DataGrid
Denna tabell inneholler 5 kolumner.
Min fråga är var och hur ändrar jag bredden på kolumnerna?Sv: Kolumnbrebber i DataGrid
om det är en Windowsapplikation.
Du kan också ändra det i designläge.Sv:Kolumnbrebber i DataGrid
Då ska jag prova detta när jag kommer hem.
Men jag har för mej att jag tittade efter "Columns" i vallistan som kommer upp när man skriver punkten efter datagridens namn utan att se detta alternativ.
Det första man blir blind på brukar ju vara ögona.
MVH
TorgnySv: Kolumnbrebber i DataGrid
Sv:Kolumnbrebber i DataGrid
sedan uppteckte jag att du har skrivit om en DataGridView1 det är en kontrolltyp jag inte har i vb.net.
kan det vara så att vi har olika veritioner av dotnet instalerade. Jag trot jag har 1.1
men det borde gå att ändra kolumnbredden även i en DataGrid, men hur ska jag göra det.
mvh
TorgnySv: Kolumnbrebber i DataGrid
Är det en Windows-applikation du gör eller är det en ASP-sida?