Hej hopp Sätt dubbelfnutten (") efter "=": Ok...lite skumt för jag kan köra applilationen och allt fungerar som det ska, men om jag försöker gå till design-läge så får jag det där felmeddelamdet. Ok, applikationen fungerar alltså? Nej, Jaha, där ser man. Jag har fått förklarat för mig det jag skrev ovan, men man lär sig nåt nytt varje dag! :) Så ska det se ut!!! Jag lyfter på hatten Patrik. Som sagt nu har man lärt sig något nytt....=)Syntax vid DataBinder.Eval
Har ett lite problem...det är så att jag skall använda mig av Request.QueryString. Ett id som jag får från en datalist. Jag har jobbat med datagrid samt datalist och använt mig av följande syntax:
<code>
<%# DataBinder.Eval(Container.DataItem, "NewsId") %>
</code>
Nu när jag har:
<code>
<td>
" target="iframe" id="NewsId" class="news"><%# DataBinder.Eval(Container.DataItem, "Text") %>
</td>
</code>
Som sagt något blir fel och jag vet inte vad?? Jag kan inte gå till design view pga "Quote values diffrently inside a ' <%..."value"...%>' block
Tips...?!
// Mvh ThomasSv: Syntax vid DataBinder.Eval
target="iframe" id="NewsId" class="news"><%# DataBinder.Eval(Container.DataItem, "Text") %>
</td>
Sv: Syntax vid DataBinder.Eval
// ThomasSv:Syntax vid DataBinder.Eval
Felmeddelandet får du därför att värdet kan vara olika från gång till gång och därför "finns inget att visa". Det är nog inget fel egentligen, så där har jag alltid fått och det är bara att acceptera tror jag :)Sv: Syntax vid DataBinder.Eval
felet får du därför att Visual Studio inte vet var dina strängar börjar och slutar eftersom du har flera "
gör så här istället:
<code>
<%# DataBinder.Eval(Container.DataItem, "Text") %>
</code>Sv:Syntax vid DataBinder.Eval
Sv:Syntax vid DataBinder.Eval
Tusen tack...
// Bästa hälsningar Thomas