Jag har gjort ett applikation som skall berätta med tal vilken siffra som står i en ruta (mellan 1-5000) samt status(Larm, fel mm) Sedan har jag spelat in diverse ljudfiler för dessa(1-10, 20,30..) Rent principiellt så borde det ju inte vara svårare än att ta reda på hur långa ljuden är och på något sätt hålla reda på det. Tack för iden, hade inte alls tänkt i de banorna.Hur spelar man upp ljud i vb.net och får svar när ljudet är slut
Jag spelar idag upp ljud med
My.Computer.Audio.Play(strFilnamn)
vilket fungerar bra förutom att jag inte vet när ljudfilen är helt uppspelad då olika ljudfiler kan vara olika långa. Det jag skulle vlija göra är att skapa en "ljud kö" och spela upp ljuden direkt efter varandra.
Någon som har något bra tips.Sv: Hur spelar man upp ljud i vb.net och får svar när ljudet är slut
Antingen rent manuellt (du kan lägga grejerna i en textfil som du läser upp ifrån), eller genom något anrop.Sv:Hur spelar man upp ljud i vb.net och får svar när ljudet är slut
Nu kör jag en koll i en function på hur många bytes wav filen är och beräknar sedan antalet millisekunder.
Funkar kanon..