Hur ta man bort högerklick i en webbrowser i VB.NET?? Går inte, glöm det direkt. Om jag kollar på din sida genom lynx, ska du se att min browser inte ändrar storlek eller beteende vad gäller högerklick. Ehh tror du totalt missuppfattar mig Om du menar att man inte ska kunna ändra storlek på formuläret så ska du kolla på dess egenskap FormBoarderStyle och sätta den till något som inte är "Sizable". tackar nu var den ena löstTa bort högerklick och en fast storlek på form
samt hur ställer jag in så jag får en fast storlek som de inte han dra och ändra påSv: Ta bort högerklick och en fast storlek på form
Gör istället så att det inte spelar någon roll om man får fast storlek. Varför inte högerklick ska fungera kan jag inte se ett enda skäl till.Sv:Ta bort högerklick och en fast storlek på form
Det är ett VB.NET program jag har gjort med en webcontrol.
Personen ska bara komma åt en HTML sida och inget mer men vill inte att de ska kunna dra VB.NET programmet så den åker överallt.
Att jag vill hindra högerklickande är att de har ingen nytta med det men om de vill djävlas så kan de om de orkar och det vill jag hindra i förväg.Sv: Ta bort högerklick och en fast storlek på form
/JohanSv:Ta bort högerklick och en fast storlek på form
Det andra går ju sätta ett JS i HTML sajten men känns lite onödigt om det går att fixa det i VB.NET
/EDIT
Fixade det med JS