Sitter med VB.net 1.1 som jobbar mot mysql 4.1 .... funkar skitbra .... Kan det vara så att klassen mySQLConnection ligger i ett assembly som ligger i GAC:en på din utvecklingsmaskin och att den saknas på klientmaskinerna, alt. att den är fel version på klienterna?HJÄLP .... måste hitta en lösning ...
Imorse gjorde jag en liten ändring som är obetydlig för funktionen på alla sätt och uppdaterade exe-filen på servern som användarna jobbar emot. Inga fel visas vid kompileringen.
När jag sedan startade programet på klienten så får jag plötsligt "Tillämpningsprogrammet att genererat ett undantag som inte kan hanteras ...."
Provade att köra från alla klienterna .. både Win98 och XP med samma resultat.
Kör jag däremot exakt samma exe-fil från den maskin jag skapat filen från ja då funkar det.
Får känslan av att något saknas men jag har ju inte lagt till något ....
Då jag inte kan generera samma fel i min huvudmaskin som på klienterna är det svårt att nysta fram orsaken men en test som jag gjorde genom att lägga in regelbundna stopp med msgboxar så uppstår problemet när programmet skapar en ny instans ....
conKD = New MySqlConnection
conKD är givetvis redan satt och detta har aldrig varit något problem förut ....
någon som har något tips ... är mycket beroende av att hitta en lösningSv: HJÄLP .... måste hitta en lösning ...
Har du kanske andra referenser som har blivit inaktuella?
Mvh
Peter