Tänkte göra en basic skärmsläckare i VB.NET Är det inte: Intressant. På äldre crt-skärmar är det nog större risk att bilden bränner fast.. men är inte en anledning med att ha en skärmsläckare att just förhindra det? Texten med nedräkning kan väl flytta lite på sig emellanåt? Japp.En bild i mitten och en label under den i en skärmsläckare
Det följer ju med ett Starter Kit: Screen Saver
Tänkte ha en bild i mitten men vet inte hur jag ska få den så den alltid är i mitten
Tänkter sedan har en text och sedan en nedräkning så när den blir 00:00:00 så ska datorn stängas av.
Men har som sagt lite fastnat så en bild hamnar i mitten.
PS
Kvittar det om det är en ljus eller mörk bakgrund när det gäller att inte "anstränga" en skärm för mycket??Sv: En bild i mitten och en label under den i en skärmsläckare
[Bildens vänsterkant] = ([Skätrmens bredd] - [Bildens bredd]) / 2
[Bildens överkant] = ([Skätrmens höjd] - [Bildens höjd]) / 2
[Etiketten vänsterkant] = ([Skätrmens bredd] - [Etiketten bredd]) / 2
[Etiketten överkant] = [Bildens överkant] + [Bildens höjd] + [Padding]
En mörk färg belastar inte skärmen lika mycket som en ljus.Sv:En bild i mitten och en label under den i en skärmsläckare
Kom på en sak till
Om en bild syns hela tiden på samma plats, finns det ingen risk att man "bränner" in den i skärmen.
Så var det gamla skärmarna men det kanske inte går med det nya??
Tänkte i så fall få en bild röra på sig hela tiden (slumpa sig fram på olika ställen) men ha en fast text längst ner där det finns text och nedräckning?Sv: En bild i mitten och en label under den i en skärmsläckare
Sv:En bild i mitten och en label under den i en skärmsläckare
Är det jag planerar hur jag ska göra det snyggt och bra i VB.NET