Är det möjligt att lägga till nya rader App.config - userSettings efter att programmet har kompilerats? jo det kan du, men Tack för ditt snabba svar :) jo det borde nog funka så vitt jag kan förstå.. (du har väl config filen för .exe:n och inte för nån eventuell .dll?)App.config lägga till nya sektioner efter program har kompilerats.
Jag får ett felmeddelande när jag försöker hämta ut en setting som lagts till i App.config efter programmet kompilerats.
<userSettings>
<DW_TCL_LOAD.My.MySettings>
<setting name="ArchiveDirectory" serializeAs="String">
<value>c:\archive\</value>
</setting>
</DW....Sv: App.config lägga till nya sektioner efter program har kompilerats.
1) ifall du lägger till en *sektion* så måste den också definieras i <configSections>
2) du kan inte accessera en helt ny setting via My.Settings.DinSetting (eller hur man nu gör det normalt i vb.net)Sv:App.config lägga till nya sektioner efter program har kompilerats.
Jag har alltså min section userSettings definierad i början av config-filen:
<configuration>
<configSections>
<sectionGroup name="userSettings" type="System.Configuration.UserSettingsGroup, System, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089" >
<section name="DW_TCL_LOAD.My.MySettings" ...
Sedan kommer mina settings lite längre ned i dokumentet:
<userSettings>
<DW_TCL_LOAD.My.MySettings>
<setting name="ArchiveDirectory" serializeAs="String">
<value>c:\archive\</value>
</setting>
</DW....
Detta är alltså inlagt före kompileringen och jag undrar
om det går att lägga till en ny <setting name="..."> innanför <DW_TCL_LOAD.My.MySettings> efter kompilering.
Jag hämtar sedan upp settings genom funktionen: My.Settings.Item("<item name>") där <item name> är en dynamiskt sammansatt sträng. Sv: App.config lägga till nya sektioner efter program har kompilerats.