Hej Tja, du kan ju göra som du antagligen skulle gjort live, antingen som du själv föreslår och radera det du inte vill ha och sedan spara, eller öppna en ny tom fil, kopiera de tre slides du vill ha från fil 1 till fil 2, och sedan spara fil 2. På det viset har du fortfarande fil1 öppen om det är det du är ute efter. Spara del av Powerpointpresentation
Jag skapar idag rapporter i powerpoint från en accessdatabas. Jag sparar dem med följande enkla kod:
OPwrPnt.ActivePresentation.SaveAs (Application.CurrentProject.Path & "\rapporter\" & ReportName & ".ppt")
Nu skulle jag vilja spara samma rapport men även dela upp den i olika delar dvs jag skulle vilja spara slide 1-3 som "rapportnamn_part1" slide 4-6 som "rapportnamn_part1" osv.
Jag skulle kunna spara rapporten, öppna den, ta bort alla slides som inte skall användas och spara igen men det verkar lite omständigt.
Finns det något enklare sätt?
Mvh
NiclasSv: Spara del av Powerpointpresentation
Tror inte du har några "magiska" operationer som kan gå in och ta ut tre valfria slides och göra en spara operation bara på dem, innifrån en presentaton. Om det skulle gå programmatiskt skulle den funktionen antagligen också finnas i powerpoint, vilket den mig veterligen inte gör...
/Emma