Hej! Tydligen är det så att om jag har referencer till LogicLayer och BusinessLayer i ServiceLayer och PrecentationLayer har referenc till serviceLayer så kommer LogicLayer och BusinessLayer ingå som referenc till PrecentationLayer så att man kan använda import/using.referenser genom referenser?
Säg att vi har en data model med följande lager:
1. PrecentationLayer - Känner endast till ServiceLayer
2. ServiceLayer - Känner endast till BusinessLayer och LogicLayer(gör överssättningar mellan dessa
3. LogicLayer - Känner endast till BusinessLayer
4. BusinessLayer - Känner endast till LogicLayer
5. DataAccessLayer -Känner inte till någon
LogicLayer innehåller en väldig massa autogenererad kod från XML som jag behöver ha tillgång till i PrecentationLayer(webservices).
Kan jag på något vis berätta för PrecentationLayer om LogicLayer igenom ServiceLayer? eller måste jag helt enkelt ha en referens till LogicLayer i PrecentationLayer?
Självklart kan jag skriva en wrapper i ServiceLayer för LogicLayer men efter som LogicLayer innehåller enromt mycket autogenererade klasser o liknande som dessutom ändras lite då och då på grund av ändringar i XML dokument så är det väldigt tids ödande att skriva en sådan wrapper.Sv: referenser genom referenser?