Tjena. rita kurvan i panelens paintevent Tjena. Nja, du köra med någon form av buffer, dvs. "typ bmp", fast du håller den i minnet. Du ritar upp bilden i ett Bitmap-objekt, sedan tvingar du din panel att rita om. Och i paint-eventet på paneln ritar du upp bitmaps-objektet OK tack för visat intresse.Panel rensad på innehåll efter minimering
Jag använder en 'Panel' för att rita upp en kurva, funkar bra.
Problemet är när jag minimerar programmet och sedan tar upp det igen, då är panelen rensad. Min uppritade kurva är spårlöst borta. :)
Vad och hur löser man detta ?
Helst vill jag inte rita upp kurvan på nytt.Sv: Panel rensad på innehåll efter minimering
då kommer den ritas om varje gång panelen blir övertäckt / visasSv:Panel rensad på innehåll efter minimering
Bra ide men funkar inte riktigt i detta fallet.
Dels tar kurvan för lång tid att rita upp, beroende på data mängd så kan det ta upp till 3-4sek.
Anledning två är att jag har en bild i som flyttas över panelen och då suddar ut kurvan, vilket jag inte vill (den ska följa kurvan.).
Men kan man göra en bild, typ BMP av panelen när den är uppritad som sedan laddas som bakgrund??
Den ska ju gå fortare att ladda.
Jag är tacksam för alla tips.
/AndersSv: Panel rensad på innehåll efter minimering
Sv:Panel rensad på innehåll efter minimering
Jag löste det genom att ta en skärmdump, ta fram endast panelen ur skärmdumpen, och använda denna som bakgrund.
Funkar väldigt bra för detta sammanhang.